dr. Psih. Penescu Georgiana
Acestea se realizează prin raportare la standardele existente prin teste și instrumente specifice care vizează anumite procese psihice, inteligența, aptitudinile și personalitatea în ansamblul ei.
Scopul evaluării urmărește stabilirea calității și nivelul funcționării structurilor anatomice, funcțiilor organice, activității și participării copilului cu dizabilități la viața socială, ținând cont de mediul în care trăiește și dacă beneficiază sau nu de servicii și intervenții adecvate.
Evaluarea are multiple și diverse obiective cu scopul final al includerii sociale a copilului cu dizabilități.
Se adresează în special persoanelor care întâmpină dificultăți în adoptarea unor decizii eficiente și nu reușesc să pună în relație cel mai potrivit rol pentru situația prezentă în care se află. Însănătoșirea climatului familial, asanarea lui prin intervenția terapeutică și consilierea familiei, reprezintă prioritățile acțiunilor noastre.
Ameliorarea raporturilor părinte-copil/părinte-părinte
Programele de intervenție și serviciile de sprijin invocate de serviciile de consiliere sunt eficiente atunci când evaluarea persoanei cu cerințe speciale (copil, adolescent, tânăr) este complexă și validă.
Aceste programe oferă o deschidere spre normalitate, ceea ce, în viziunea contemporană înseamnă a oferi persoanelor cu cerințe educative speciale, modele și condiții de viață cotidiană cât mai aproape de condițiile și modurile de viață obișnuite.
Serviciu de consultanță a persoanelor ce lucrează în diverse organizații, instituții (ex. juriști, avocați, profesori, medici, etc.) și chiar din comunitate, ce au întrebări cu privire la diverse caracteristici ale intervenției psihopedagogice sau a tabloului fiecărui tip de deficiență.
Servicii specifice oferite în cadrul Asociației de Ajutorare și Susținere a Persoanelor Vârstnice și cu Dizabilități "Sfânta Lucia".
Programul de supervizare în domeniul psihopedagogiei speciale se adresează psihologilor ce au obținut atestatul în Psihopedagogie specială, treapta sau nivelul I de specializare: practicant în supervizare. Începerea supervizării se realizează odată cu semnarea Contractului de Supervizare Profesională, ce va fi semnat și parafat de supervizor, dar și de supervizat, urmând a fi transmis către Colegiul Psihologilor din România, pentru înregistrare.
Supervizarea presupune coordonarea activității prestate de supervizat, alături de analizarea și discutarea cazurilor de psihodiagnostic, intervenție, evaluare psihopedagogică, ce sunt întâlnite în practica psihologului supervizat.